sâmbătă, 9 ianuarie 2016

BUGET: Ultimul weekend de risipă

Gata. Luni dimineață mă duc glonț la bancă și deschid și un cont de economii. Și un depozit! Unul pe o lună, sau pe trei, sau... Vor crește dobânzile peste șase luni?

Am ce pierde, dacă fac depozitul pe un an, așa, să nu mă ating de banii ăia?

Poate iau și niște titluri la un fond mutual, unul de acțiuni, că dacă tot las pe alții să-mi înmulțească banii, așa cum eu nici în vis nu pot, măcar să-i pun la treabă, nu glumă, nu?! Cu un câștig mult mai mare. Că ei se pricep la riscuri.

Gata cu risipa!

Îmi mai fac de cap în weekend-ul ăsta și apoi, gata cu risipa. Ce risipă?



Păi asta: că dacă îmi vine în cap să dau banii pe ceva, îi și dau. Bine, nu la primul impuls și nu fără o judecată prealabilă. Judec așa: să dau banii pe asta sau pe ailaltă? Pe cea de-a treia.

Gata, de luni mă țin de buget. Uite îi pun și majuscule: BUGET! 

Răsfățurile - cu ele aplic altă metodă. Mi-am și trecut în buget un capitol de răsfăț lunar neprevăzut. Am și un capitol de răsfăț lunar prevăzut, pe care îl cunosc bine. Câte unul din fiecare capitol. Dar mai multe - nu. Unul cunoscut și unul care s-o ivi, dar trebuie să aleg bine, că altele nu mai pup, dacă le-am consumat. Cine zice?

EU. 

Eu?

Dar de ce mai aștept eu ziua de luni?

De ce nu intru eu pe net chiar acum, că am internet banking și fac toate operațiunile, și contul de economii, și depozitul și fondul? Și poate nu o să mă răzgândesc până luni, să le revoc. Și de ce nu-i spun și soției să intre și ea pe contul ei, pe banca și pe fondurile ei, să avem și diversificare?!

Ce să vezi, păi sunt deja pe net! Scriu chiar acum pe blog!!!

Risipa este un viciu. Gata, de luni mă las de fumat!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu