miercuri, 9 decembrie 2015

UPDATE Soldurile creditelor în franci elvețieni date de OTP Bank vor fi reduse cu cel puțin 17,5%, pentru marea majoritate a debitorilor

László Diósi, CEO OTP Bank
Debitorii în franci elvețieni ai OTP Bank vor putea cere conversia creditelor ipotecare și a celor de nevoi personale cu ipoteci, program care presupune o reducere a soldului cu cel puţin 17,5%, pentru 80% dintre clienții cu astfel de credite, potrivit oficialilor băncii. Restul, care au avut litigii cu banca pe speța respectivă ar putea beneficia de reduceri mai mici.

Totodată obligațiile vor putea fi convertite în lei la cursul BNR din ziua operațiunii.  Nu va fi impus nici un comision cu excepția celui legal al contractului, iar OTP va acoperi cheltuielile notariale, dacă clienții vor alege notarii agreați de bancă.

Oferta băncii presupune conversia la o dobândă de ROBOR la trei luni plus o marjă de 3,5% la creditele ipotecare şi de 4% pentru cele de nevoi personale cu garanţii ipotecare. În cazul celor care optează pentru euro, se aplică EURIBOR la trei luni şi o marjă de 4,5% la creditele ipotecare şi de 5% pentru cele de nevoi personale cu garanţii ipotecare, potrivit Simonei Lianu, director produse persoane fizic .

Bancherii de la OTP spun despre clienții lor că vor fi categoric mai câștigați, când vor da curs ofertei lor decât dacă ar face uz de prevederile legii "dării în plată", în cazul în care ar intra în vigoare.


Aproximativ 10.500 de clienţi ar putea beneficia de programul de restructurare  a creditelor în franci elveţieni (CHF). Programul este o replică a ofertei făcute de Banca Transilvania foștilor clienți ai Volksbank România, pe care banca clujeană a absorbit-o, potrivit lui Constantin Mareş, responsabil cu programul de conversie a creditelor în CHF.

Programul este disponibil timp de trei luni. Clienţii care doresc restructurarea creditelor vor fi invitaţi treptat în unităţile teritoriale ale băncii printr-o scrisoare, pentru a discuta despre tranzacţie şi a afla informaţiile necesare. Din 10 decembrie clienţii vor putea accesa o platformă online special creată pentru a le fi prezentate soluţiile personalizate, www.otpbank.ro/oferta-chf, şi liniile de call center dedicate, 0741 875 788 şi 021 308 00 88, linii telefonice cu tarif normal, de luni până vineri, între 08,30 şi 20,00.

Fiecare debitor își va putea consulta oferta deja personalizată și va putea cere detalii. Proporția reducerii  va depinde de istoricul creditului și de caracteristicile cazului respectiv. “În cazul în care clientul a beneficiat deja de o promoție, la data acordării sau mai târziu, reducerea nu va fi dintre cele   mai mari. Clienții cu credite mai vechi vor beneficia de reduceri mai mari, pentru că au suferit deja o povară mai mare”, a explicat Laszló Diosi, directorul general al OTP Bank România.

Pentru ofertă sunt eligibili clienții care nu au restanțe deloc sau au restanțe mai recente de 90 de zile, dar și ceilalți, cu condiția să își achite datoriile mai vechi de trei luni.

Ca urmare a reduerilor, banca își va asuma sub diferite forme pierderi de 400 de milioane de lei. Soldul total al creditelor în franci elveţieni al băncii era de 477 milioane de franci, la sfârşitul lunii septembrie 2015.

Oficialii băncii nu doresc să ofere o limită superioară a reducerii soldului la care se poate ajunge, dar Agerpres îl citează pe Laszló Diosi, directorul general al OTP Bank România, care ar fi spus că 80% dintre clienţi vor beneficia de o reducere cuprinsă între 17,5% şi 25% din soldul creditului.

“Dacă un client a suferit mai mult, va primi un discount mai mare”, spune Laszlo Diosi.

Clienții care au dat banca în judecată și au câștigat procesul vor primi o reducere mai mică a soldului, în timp ce aceia care au pierdut procesele vor primi un discount mai mare, explică Constantin Mareș..

Clienții va trebui să renunțe și la pretențiile litigioase față de bancă, în condițiile în care OTP are sau a încheiat peste 1.000 de litigii cu debitorii și a pierdut recent un proces la Tribunalul București cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. “Am eliminat orice potențial de clauză abuzivă care ar putea apărea”, adaugă oficialii OTP, care spun că s-au consultat atât cu BNR, cât și cu ANPC și o asociație de consumatori.

„Soluţia noastră pe termen lung are ca scop asigurarea imediată a unui management echilibrat al fiecărui credit în franci elveţieni, oferind clienţilor noştri soluţii personalizate şi sustenabile. Acest program reprezintă una dintre cele mai competitive soluţii de pe piaţă şi este important pentru noi ca toţi clienţii să fie foarte bine informaţi în legătură cu acesta. Experţii noştri din unităţile OTP Bank sunt aşadar pregătiţi să le ofere consilierea necesară cu privire la creditele în CHF”, a declarat Laszlo Diosi, citat de Agerpres.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu