marți, 1 decembrie 2015

PE CONT PROPRIU: Cum se poate iubi țara construindu-ți afacerea în satul natal

Nu știam că este de scris ceva aici de Ziua României, până când am citit postarea unui om curajos, despre fericirea ei de a fi început o afacere în satul natal.

 "Și-a început afacerea în satul natal ca să-și ferească tatăl de depresie" - era titlul spectaculos pe care mi l-am dorit pentru articolul scris astă primăvară despre Felicia Tulai, pentru Economica.

Acum îmi dau seama că metoda cea mai bună de a-mi lăuda țara aici, este să îi laud pe românii care au curajul să o iubească PE CONT PROPRIU, luîndu-și viața în propriile mâini. Felicia Tulip este unul dintre ei.

Tulai, Doamnă! Felicia Tulai a renunțat la perspectivele unei cariere de succes în Bucureşti şi a pus pe picioare o afacere plecând de la presa de ulei a tatălui ei din comuna Luna, de lângă Cluj. 

Înainte, abia dacă se puteau auzi la telefon. Acum, nu numai că tatăl ei şi-a recăpătat pofta de viaţă, dar brand-ul uleiului său, Luna Solai, a ajuns cunoscut şi în străinătate. Afacerea promite să fie foarte bănoasă, pentru că produsele sunt şi ecologice şi premium.






Ascensiunea afacerii Feliciei Tulai din satul clujean Luna s-a declanşat atunci când tânăra economistă s-a temut că tatăl ei ar putea fi ameninţat de depresia gospodarului foarte activ, care nu-şi mai găseşte motivaţia.

Omul se apucase de pescuit încercând să se obişnuiască cu gândul că va vorbi şi se va vedea tot mai rar cu fiica lui de la Bucureşti. Noua pasiune a fost o mare surpriză pentru fiica de la Bucureşti, obişnuită cu un tată greu de oprit din muncă.


„În toamna lui 2010 mi-am sunat părinţii, să văd ce mai fac. Am vrut să vorbesc şi cu tatăl meu, dar era la pescuit, puţin demotivat de faptul că, acum, munca lui nu mai avea valoarea pe care i-o dăduse o viaţă întreagă: să le asigure fetelor sale un trai decent, mai bun şi mai liniştit decât l-a avut el”, mi-a mărturisit cu discreţie Felicia Tulai.



Toate detaliile în Economica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu